• Information

Osteopati

nakke2

Hvordan arbejder en osteopat?

Osteopati er baseret på traditionelle medicinske fag som embryologi, anatomi, fysiologi, neurologi, biomekanik og patologi.

Den manuelle behandlingsstrategi har til formål at undersøge, behandle og normalisere funktions- og bevægelsesforstyrrelser. Der fokuseres på, hvordan forskellige dele af kroppens knogler, led, bindevæv, muskler og organer arbejder, og påvirker hinanden.

Behandlingsfilosofien indebærer en stor viden om biomekanik og funktionel anatomi, da hele kroppen undersøges og analyseres. En patient kan sagtens have smerte et sted, men årsagen sidder et andet sted. Det er årsagen der behandles ikke symptomet.

Første konsultation

Ved første konsultation vil du blive bedt om at beskrive dine symptomer og din medicinske historie. Derefter vil osteopaten udføre en grundig fysisk undersøgelse, der inkluderer inspektion af din kropsholdning, bevægelsesmønstre og specifikke områder med smerte eller ubehag. Osteopaten kan også foretage forskellige manuelle tests for at vurdere muskler, led, indre organer og andet væv.

Behandlingsplan

Baseret på denne vurdering, vil osteopaten udvikle en individuel behandlingsplan, der kan omfatte forskellige manuelle teknikker som mobilisering, MET-teknikker og ledmanipulation. Formålet er at genoprette kroppens naturlige balance og funktion. Det er vigtigt, at du føler dig tryg og kommunikerer eventuelle bekymringer under hele processen.

Opfølgning

Efter den første konsultation vil der typisk være opfølgningsaftaler, hvor behandlingens effektivitet vurderes og planen justeres efter behov.

Første konsultation

Behandlingsplan

Opfølgning

Vi behandler både akutte og kroniske problemer i bevægeapparatet.

Læs mere om vores behandlere og deres baggrund lige her.

Book tid hos den ønskede behandler herunder

Ved afbud efter kl. 07.30 på behandlingsdagen vil patienten blive afkrævet fuld betaling.